![]() | Przebudowa linii Zabrze-Biskupice - Gliwice |
|
![]() | ||
Informacja o przebudowie. Myślałem że chodzi o modernizację pod kątem reaktywacji ruchu osobowego | ||
![]() | ||
Widok z Mikulczyckiej na północ. Widać żwir na remontownym wiadukcie a w dali przebudowę wjazdu na "autobanę" | ||
![]() | ||
Tu znów widok na wiadukt pod autostradą a.d. 1938. Oznakowania nieaktualne. Droga straciła rangę międzynarodowej po wybudowaniu A4 | ||
![]() | ||
Remontowany wiadukt | ||
![]() | ||
Aqui tambien. | ||
![]() | ||
Sprzęt niszcząco/modernizujący | ||
![]() | ||
![]() | ||
Docelowa konstrukcja czy prowizoryczne przęsło ? | ||
![]() | ||
Zabudowania stacyjne (mieszkania pracowników ?) Zabrze-Północ (Hindendburg - Nord) | ||
![]() | ||
Widok spod dworca | ||
![]() | ||
Dworzec Zabrze-Północ. Tzn. miejsce po dworcu. Pamiętam jak jeździłem stąd do Gliwic i Bytomia.
Jeśli uruchomią znów ruch pasażerski, to wybudują nowy dworzec? Oczywiście za zniszczenie stuletniego budynku nikt nie odpowie... | ||
![]() | ||
Widok z peronu (jego resztek) w kierunku Bytomia | ||
![]() | ||
Nieco szersze ujęcie w tym samym kierunku. Widać że było tu więcej niż dwa tory. Pamiętam również linię wąskotorową, kultowe 785 mm ... W oddali jeden z szybów byłej kopalnii "Pstrowski" | ||
![]() | ||
![]() | ||
Niespodzianka w postaci przejazdu składu towarowego, ciągniętego przez PCC - koniec monopolu PKP, szkoda, że tak późno. | ||
![]() | ||
Linia kolejowa Bytom-Zabrze Biskupice-Gliwice z DK88 koło M1. Gdzieś tu ma powstać przystanek kolejowy "Zabrze-Curie" | ||
![]() | ||
Kilka zdjęć OT, choć związanych z linią kolejową. Zdjęcie fatalne - wiadukt pod bocznicą kolejową łączącą szyb "Maciej" ze światem. Jeszcze dwa lata temu były tory na wiadukcie. | ||
![]() | ||
Wspomniany szyb. WYREMONTOWANY !!! | ||
![]() | ||
Dziś zamiast węgla daje wodę | ||
![]() | ||
I został wpisany na "Szlak zabytków techniki". O tym szlaku tu | ||
strona główna |