Przebudowa linii Zabrze-Biskupice - Gliwice

Informacja o przebudowie. Myślałem że chodzi o modernizację pod kątem reaktywacji ruchu osobowego
Widok z Mikulczyckiej na północ. Widać żwir na remontownym wiadukcie
a w dali przebudowę wjazdu na "autobanę"
Tu znów widok na wiadukt pod autostradą a.d. 1938. Oznakowania nieaktualne. Droga straciła rangę międzynarodowej po wybudowaniu A4
Remontowany wiadukt
Aqui tambien.
Sprzęt niszcząco/modernizujący
Docelowa konstrukcja czy prowizoryczne przęsło ?
Zabudowania stacyjne (mieszkania pracowników ?) Zabrze-Północ (Hindendburg - Nord)
Widok spod dworca
Dworzec Zabrze-Północ. Tzn. miejsce po dworcu. Pamiętam jak jeździłem stąd do Gliwic i Bytomia.
Jeśli uruchomią znów ruch pasażerski, to wybudują nowy dworzec? Oczywiście za zniszczenie stuletniego budynku nikt nie odpowie...
Widok z peronu (jego resztek) w kierunku Bytomia
Nieco szersze ujęcie w tym samym kierunku. Widać że było tu więcej niż dwa tory. Pamiętam również linię wąskotorową, kultowe 785 mm ... W oddali jeden z szybów byłej kopalnii "Pstrowski"
Niespodzianka w postaci przejazdu składu towarowego, ciągniętego przez PCC - koniec monopolu PKP, szkoda, że tak późno.
Linia kolejowa Bytom-Zabrze Biskupice-Gliwice z DK88 koło M1. Gdzieś tu ma powstać przystanek kolejowy "Zabrze-Curie"
Kilka zdjęć OT, choć związanych z linią kolejową. Zdjęcie fatalne - wiadukt pod bocznicą kolejową łączącą szyb "Maciej" ze światem. Jeszcze dwa lata temu były tory na wiadukcie.
Wspomniany szyb. WYREMONTOWANY !!!
Dziś zamiast węgla daje wodę
I został wpisany na "Szlak zabytków techniki". O tym szlaku tu
strona główna