trochę ostropy


pukajcie ze mną w niemalowane...
To jest taka mini trasa. Wzdłuż wąskotorówki jeżdżącej z pola Ostropa na pobliską hałdę. Linia nie połączona z innymi, więc albo wywozili urobek samochodami, albo nie wywozili wcale, tylko skałę na hałdę. Nie wiem czy to możliwe?. No ale mapa tak pokazuje. Nie mam póki co skanu, mam tylko z 1942, a tam nie ma ani kopalni, ani tym bardziej wąskotorówki i hałdy.

na Ostropie też była Zandka, ale kopalni nie było


Już mam skan nowszej mapy, w sumie to nie wiem, z którego roku, bo napisali, że mapę opracowano w 1986 na postawie mapy z 1983 wg. znaków umownych - wzór 1966.

na tej mapie jest kopalnia i tor


To, że była wąskotorówka, świadczy ogłoszenie ze strony Kompanii Węglowej o sprzedaży resztek kopalni.
Jest tam hala na lokomotywki

nazwa budynku: lokomotywownia - hala na lokomotywki

parametry techniczne
powierzchnia użytkowa: 105.00 m2
kubatura: 367.00 m3
liczba kondygnacji: 1
podpiwniczenie: brak
konstrukcja: murowany z cegły, dach betonowy kryty papą, fundamenty żelbetonowe, okna drewniane i metalowe, drzwi metalowe, posadzki betonowe, wybetonowany kanał naprawczy
instalacje: elektryczna 230V,elektryczna 380V,woda,inne.
Fajnie napisane, lokomotywki. Ciekawe, jaki model?

kopalnia Gliwice, pole Ostropa


żałosna ruina, która to hala na lokomotywki?


stąd powinna wyjeżdżać. Musieli za każdym razem otwierać bramę?


chyba tak było, widać prowadnice


słup z prowadnicą


z drugiej strony płotu jakieś szyny


szkoda, że nie tory wąskotorówki


tu powinny być tory. Ani śladu


po lewej strony drogi kiedyś biegły tory


widać wyjazd z kopalni. Nie widać torów


chcieliśmy dojść do hałdy


i zobaczyć jak tak jest ale mróz nie pozwolił


ani śladu po torze


za to piękny widok na Gliwice


wracając, przy bramie znalazłem wąski tor. Skierowany do nieba


był jeszcze zając


i kościół w Smolnicy


na krzyżu sygnatura


i data wykucia



Trasa króciótka, ale fajnie by mieć kopalnię i jeździć od czasu do czasu na hałdę. Też swoją.